2016. március 23., szerda

Húsvéti gasztroblogger kampány receptjei: Baconos tőkehal mascarponés gorgonzolával, párolt zöldséggel

Kihívást éreztem, hogy induljak a Hegyvidék Bevásárlóközpont Húsvéti gasztroblogger kampányában. Elmentem körülnéztem, bevásároltam, és megelégedve indultam haza főzni, sütni. Alig vártam, hogy kipróbálhassam az ott vásárolt alapanyagokból az étel készítést.
A harmadik étel baconban sült tőkehalfilé, a különleges mascarponés gorgonzolával ízesítve, párolt zöldséggel tálalva.

Baconos tőkehal mascarponés gorgonzolával
Hozzávalók: 50 dkg tőkehalfilé, 1 csomag bacon szalonna, 10 dkg reszelt sajt, só, fehér bors, 4 evőkanál tejföl, 3 evőkanál liszt, 2 tojás, 10 dkg mascarponés gorgonzola. 1 citrom leve
Elkészítés : 4 evőkanál tejfölt, a tojásokkal, liszttel, a sóval, a borssal 10 dkg reszelt sajttal masszává keverjük. A halat apróra kockázzuk, citromlével meglocsoljuk és a sajtos-tejfölös masszához adjuk. Belekeverjük a gorgonzolát.
A koszorú formát kivajazzuk, megszórjuk zsemlemorzsával (szilikon formánál erre nincs szükség) és kibéleljük szalonnával úgy, hogy a szélei kilógjanak a formából. A halas masszát kanalazzuk a formába és hajtsuk rá a lelógó szalonnát.
Előmelegített sütőben, 170 fokon, kb. 40 perc alatt süssük készre. Ha légkeveréssel sütjük akkor nem muszáj megfordítani szépen pirosra sül. Én ekkor kifordítottam a formából egy tepsire és addig pirítottam míg a szalonna nem kapott egy kis színt.

Párolt zöldség köret
1-2 burgonya, 1 cukkini, 1 fehérrépa, 1 sárgarépa, 1 halványító zeller, 1 brokkoli, 2 fej hagyma. 1 alma, 1 gerezd fokhagyma, olíva olaj, só, bors
A zöldségeket felvágjuk és kevés vízben, a keményebbeket megpároljuk.
Egy tepsibe tesszük az összes zöldséget és olíva olajjal meglocsoljuk, fűszerezzük, sóval frissen őrölt borssal. Sütőben készre sütjük.

A tőkehalat a Vörös Homárnál szereztem be. A zöldségeket, gyümölcsöket a jól felszerelt provence-i Primagora zöldségesnél és a kiegészítőket, különlegességeket pedig a Delizia Gourmetnál.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Lúdláb torta mogyoróval

Bounty kicsit másképp

Céklás torta

Túrós-narancszselés sütemény

Francia krémes

Aranygaluska vanília öntettel

Csoki bomba

Majorannás pulykamell tésztával

Kókuszgolyó

Medvehagyma paradicsom

Pudingos kekszes torta

Somlói torta

MÁKOS MOGYORÓS KIFLI

ALMÁS PITE

PUDINGOS SÜTI

VADAS MARHASZELET ZSEMLEGOMBÓCCAL

PIZZA

CSOKIS KRÉMSAJTOS

Túrótorta meggyel

Őszibarackdzsem

Őszibarack befőtt

Gyors banán kenyér

Inteligens krémes vagy remegős süti