2020. december 14., hétfő

Kovászos kifli és kakaós csiga

 Kovász készítés: 

https://kovaszlabor.blog.hu/2018/07/19/igy_neveld_a_kovaszodat



Kaptam aktív kovászt abból készültek az alábbi finomságok.

Kifli
60 dkg liszt
20 dkg kovász
1,5 dkg só
2 ek Dia Wellnes negyedannyi Cukorhelyettesítő
2 dkg olvasztott vaj
4,5 dl langyos tej
Szezámmag/nagy szemű só/reszelt sajt
1. A kovászt felszaporítottam, 1 nappal a készítés előtt.
2. A langyos tejben alaposan elkeverem a kovászt, a tojást, a cukorhelyettesÍtőt, Hozzá kevertem a lisztet és dagasztottam, majd apránként hozzá adtam az olvasztott vajat. 3. Lisztezett tálban duplájára kelesztettem, 3x hajtogattam fél óránként.
4. Ha megkelt a tészta, 3 részre szedjük és minden egyes gombócból kb. 15x40 cm nagyságú téglalapot nyújtunk, amit cikk-cakkosan háromszögekre vágunk. 7-8 darab háromszög jön ki egy gombócból. A háromszögeket szélesebbik végénél feltekerjük, vízzel lekenjük és a tetejére sót, szezámmagot vagy reszelt sajtot szórunk.
5.A sütőt 200 fokra előmelegítjük
6. 15-20 perc alatt sülnek meg a kiflik.
Néhánynak a közepébe tettem egy kis reszelt sajtot, vagy vajat,

Kakaós csiga

20 dkg kovász, 3 ek Dia Wellnes negyedannyi Cukorhelyettesítő , 10 dkg vaj, 2 tojás, pici só, 50 dkg finom liszt,

2 dl tejszín+ 1 dl víz

Töltelék: 15 dkg kakaó, 10 dkg Dia Wellnes negyedannyi Cukorhelyettesítő, 10 dkg vaj
tetejére 1 tojás, 0,5 dl tejszín

A kovászt felszaporítottam, 1 nappal a készítés előtt.
A langyos tejben alaposan elkeverem a kovászt, a tojást, a cukorhelyettesÍtőt, Hozzá kevertem a lisztet és dagasztottam, majd apránként hozzá adtam az olvasztott vajat.
Lisztezett tálban duplájára kelesztettem 3x fél óránként hajtogattam.
Közben elkészítjük a tölteléket. a vajat felolvasztjuk és belekeverjük a cukrokat és a kakaóport. A tésztát kinyújtjuk és megkenjük a kakaós krémmel, feltekerjük és felvágjuk. A kész csigákat is 1 órát kelesztjük. Előmelegített sütőben 180 fokon 10 perc sütjük majd 1 tojás és 3 dl tejszín keverékével átitatjuk a csigákat és visszatesszük még 5 percre sülni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Lúdláb torta mogyoróval

Bounty kicsit másképp

Céklás torta

Túrós-narancszselés sütemény

Francia krémes

Aranygaluska vanília öntettel

Csoki bomba

Majorannás pulykamell tésztával

Kókuszgolyó

Medvehagyma paradicsom

Pudingos kekszes torta

Somlói torta

MÁKOS MOGYORÓS KIFLI

ALMÁS PITE

PUDINGOS SÜTI

VADAS MARHASZELET ZSEMLEGOMBÓCCAL

PIZZA

CSOKIS KRÉMSAJTOS

Túrótorta meggyel

Őszibarackdzsem

Őszibarack befőtt

Gyors banán kenyér

Inteligens krémes vagy remegős süti