2009. február 10., kedd

Kekszmassza

Kekszmassza
A kekszmasszát, melyet a torták kiegészítésre szoktam használni a következőképpen készítem.
Hozzávalók:500 g (1 zacskó) darált keksz, 125 g Ráma v. Liga margarin, 150 g porcukor, 3-5 ek Holland v. Mozart kakaópor,
5-10 csepp csokiaroma (ez el is hagyható!) 1 zacskó vaníliás cukor, / vagy 5-8 csepp vanília aroma, 1 egész citrom apróra reszelt héja,
2 dl meglangyosított meggybefőttlé
Az összes hozzávalót, köztük a meglangyosított Rámát, egy nagy tálba teszem, és a robotgép dagasztókarjával összedolgozom.
Lehet kézzel is, de sokszor kellett készítenem, ráadásul eleinte úgy készítettem, hogy szétmorzsoltam a hideg margarint a kekszporral és csak utána kevertem össze alaposan a többi alkotóelemmel. Jó néhány ínhüvely-gyulladás után áttértem a fenti módszerre. Jobb.
Így egy lágyabb masszát fogsz kapni, de az elkészült mű úgy is behűtendő.
Ha a Rámát a készítés előtt néhány órával előkészíted, azaz kiveszed a hűtőből, nem szükséges meglangyosítani. Ez csak akkor érvényes, ha épp most kaptad elő a hűtőből.
A citromot NE helyettesíts szárított, reszelt citromhéjjal. Teszteltem: semmi íze. Csak friss, ép héjú citromot használj, melyet felhasználás előtt alaposan, forró vízzel megtisztítottál.
Figyelem: Többféle gyártású kekszpor kapható, mindegyik kicsit más. Lehet, hogy egy picivel több, vagy kevesebb meggylét fog felvenni. Ezért azt tanácsolom, hogy előbb a meggylé 2/3-ával dolgozd össze a masszát, s ha kell, add hozzá apránként a többit.
Tejet, vizet és egyéb dolgot NEM teszek hozzá.
Ha a torta vaníliás vagy túrókrémes, akkor mindent ugyanígy készítek, csak a kakaóport hagyom ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Lúdláb torta mogyoróval

Bounty kicsit másképp

Céklás torta

Túrós-narancszselés sütemény

Francia krémes

Aranygaluska vanília öntettel

Csoki bomba

Majorannás pulykamell tésztával

Kókuszgolyó

Medvehagyma paradicsom

Pudingos kekszes torta

Somlói torta

MÁKOS MOGYORÓS KIFLI

ALMÁS PITE

PUDINGOS SÜTI

VADAS MARHASZELET ZSEMLEGOMBÓCCAL

PIZZA

CSOKIS KRÉMSAJTOS

Túrótorta meggyel

Őszibarackdzsem

Őszibarack befőtt

Gyors banán kenyér

Inteligens krémes vagy remegős süti