2015. január 3., szombat

Sonkás kifli

Tészta:
1 kg finom liszt, 2 tojás, 1 dl olaj, pici cukor 1 cs élesztő, 2 tk só, 3-4 dl tej(lehet fele savó, nekem volt itthon, a krémsajt készítéséből maradt)
Töltelék: 20 dkg sonka,(házi sonka) 20 dkg reszelt sajt, só, bors, mustár, 1-2 kanál tejföl, ketchup, 2 kicsi lila hagyma, 1 kanál vaj, ha nem zsíros a sonka. Füstölt sonka vagy sajt jó lett volna akkor pikánsabb lesz.
1 tojás a kenéshez, szezámmag stb. a szóráshoz
.
A tészta hozzávalóit jól összedolgozom egy dagasztógéppel és 1-2 órát kelni hagyom. Addig elkészítem a tölteléket. Késes aprítóba teszem a sonkát, hagymát és sajt darabokat, majd ízlés szerint fűszerezem.
A tésztát 5 részre osztottam és kerek lapokat nyújtottam belőle, derelye vágóval cikkekre vágtam és teáskanálnyi tölteléket tettem minden egyes cikkre és kiflivé tekertem. Megkentem a tojással, néhányat megszórtam szezámmaggal. Előmelegített sütőben 180 fokon kezdve, 10 perc után 150 fokra mérsékelve  a hőmérsékletet, kb fél óra alatt szép pirosra sütöttem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Lúdláb torta mogyoróval

Bounty kicsit másképp

Céklás torta

Túrós-narancszselés sütemény

Francia krémes

Aranygaluska vanília öntettel

Csoki bomba

Majorannás pulykamell tésztával

Kókuszgolyó

Medvehagyma paradicsom

Pudingos kekszes torta

Somlói torta

MÁKOS MOGYORÓS KIFLI

ALMÁS PITE

PUDINGOS SÜTI

VADAS MARHASZELET ZSEMLEGOMBÓCCAL

PIZZA

CSOKIS KRÉMSAJTOS

Túrótorta meggyel

Őszibarackdzsem

Őszibarack befőtt

Gyors banán kenyér

Inteligens krémes vagy remegős süti